Wady e-commerce

Wady e-commerce czyli handlu przez internet

Kupowanie i sprzedawanie przez internet to domena naszych czasów. Dla wielu osób to możliwość na zrobienie tanich zakupów, ale też na pozbycie się niechcianych rzeczy chociażby na aukcjach internetowych. Oczywiście o e-commerce trzeba mówić też w zdecydowanie szerszym znaczeniu – jak grzyby po deszczu powstają nowe platformy zakupowe i sklepy internetowe, bo Polacy zdecydowanie pokochali ten sposób na robienie zakupów.

Czy e-commerce ma jakieś wady?

O zaletach e-commerce powiedziano już naprawdę wiele, ale czy ten sposób handlu ma jakieś wady? Oczywiście, że tak. Jedna z często podnoszonych kwestii przez przeciwników tego sposobu kupowania to po prostu niemożność dotknięcia i zobaczenia na żywo towaru przed zakupem. Trudno zatem czasami dobrać odpowiedni rozmiar ubrania czy butów, wybrać idealny odcień kolorowego kosmetyku czy zapach perfum. Tak mocno ograniczone zmysłowe wrażenia podczas zakupów to duży problem, to właśnie dlatego tak wiele osób pomimo przystępnych cen w internecie, w ostateczności i tak decyduje się na zakup gdzie stacjonarne.

Wydawanie przez internet

Druga często podnoszone kwestia to mniejsza kontrola nad wydawanymi pieniędzmi wtedy, gdy zakupy robią się właśnie przez internet. Decyzje zakupowe podejmowane podczas przeglądania stron internetowych często są po prostu bardzo spontaniczne – tak łatwo kliknąć w rzecz i dodać ją do koszyka, a następnie przejść do szybkiej płatności i zrealizować transakcję. Kupować można w dosłownie milionach sklepów na całym świecie – to często zatem prawdziwa pokusa dla osób, którym trudno jest utrzymać swój portfel na wodzy.