Bez kategorii

Jak duży wpływ na konsumentów ma projektowanie graficzne?

Niektórzy określają projektowanie graficzne mianem sztuki. Niewątpliwie wymaga ono ogromnej wiedzy, doświadczenia, kreatywności, ale też pewnego poczucia estetyki. Owoce pracy grafików widujemy każdego dnia, na przykład w sklepach czy ulicach w postaci banerów, plakatów, ilustracji oraz etykiet.

Jakie zasady powinno spełniać projektowanie graficzne?

O czym musi pamiętać grafik podczas swojej pracy? Jego projekty powinny być przede wszystkim przejrzyste, czytelne i zrozumiałe. Informacje należy uporządkować zgodnie z ich istotnością. Ważne jest także, by nie używać zbyt dużej liczby kolorów i rodzajów czcionek. Wystarczy ograniczyć się do 3-4 typów, w przeciwnym razie na plakat czy ulotkę wkradnie się zbytu duży chaos. Warto pamiętać, by projektowanie graficzne było dobrze przemyślane. Nie należy zaśmiecać grafiki zbędnymi informacjami, lepiej zostawić wolną, czystą przestrzeń, aby nie odstraszyć odbiorców natłokiem treści. Każdy grafik wie, że dobór odpowiednich kolorów jest niezwykle istotny, gdyż potrafi wywołać różne ludzkie emocje. Zimne kolory nas uspokajają, a ciepłe pobudzają. Kontrasty, choć mogą wywołać pewne napięcie, to jednak nadają całej ilustracji głębi. Z kolei kombinacja podobnych odcieni daje wrażenie spokoju. Jedną z działek projektowanie graficznego Alterpage jest projektowanie 3D.

Projektowanie graficzne – co wpływa na cenę?

Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z fachowej usługi, warto wiedzieć, jakie koszty będziemy musieli ponieść. Projektowanie graficzne wiąże się z dość wysoką ceną, na którą wpływa zakup odpowiedniego oprogramowania, wszelkie rachunki i opłaty, zwłaszcza za prąd i Internet. Ponadto należy wziąć pod uwagę stopień trudności wykonywanego zadania. Zdarza się, że projekty są bardzo skomplikowane i czasochłonne, a im mniej czasu ma grafik, tym wyższy koszt będzie trzeba ponieść. Równie ważna jest ilość nanoszonych poprawek, gdyż każda kolejna wiąże się z określoną stawką. Cena będzie wyższa, jeśli to grafik zostanie zobowiązany do opracowania tekstu, sloganu i innych elementów graficznych.